نحوه تنظیم فضاهای هنری برای کودکان و نوجوانان

نویسنده : جین ونت هال – artfulparent.com

ترجمه شده توسط : فائزه عاقلی – مربی نقاشی کودک

برای خلق هنر، کودکان باید فضای لازم برای انجام آن را داشته باشند، حتی اگر آن فضا بر روی میز آشپزخانه باشد.فضاهای هنری اختصاصی برای بچه ها حتی بهتر از آن هستند چون در هر زمانی که کودکان برای خلق کردن اشتیاق داشته باشد؛ در دسترس هستند. آنها با لوازم الهام بخش هنری تجهیز می شوند و مکان هایی هستند که بچه ها می توانند مجسمه سازی با چوب و مقوا یا نقاشی یک منظره را شروع کنند و روز بعد به کارشان ادامه دهند.

آیا فرزندان شما چنین فضای هنری را دارند؟

اتاق هنر کودک

اگر نه، اینجا چند ایده برای تنظیم یا به روز رسانی یک فضای هنری وجود دارد.

6راه ساده برای تنظیم فضاهای هنری برای کودکان

1.تنظیم یک میز هنر

تجهیز آن به کاغذ و لوازم طراحی و نقاشی ، با اضافه کردن سایر مواد و ابزار به صورت مناسب. یک قفسه یا کشو در نزدیکی می تواند لوازم هنری بیشتری را نگه دارد.

 میز هنر

2. از یک سه پایه برای کودکان استفاده کنید

بچه های کوچک به طور ایستاده بهتر کار می کنند. سه پایه فلزی و یا دیواری یک راه برای دادن فرصت نقاشی ایستاده است.

شما می توانید با استفاده از کاغذ و  لوازم نقاشی یک سه پایه را آماده کنید. اگر  سه پایه معکوس دارای تخته سیاه باشد، آن را با گچ تجهیز کنید.

سه پایه نقاشی کودک

3 راه برای ایجاد فضای هنری ایستاده برای کودکان و نوجوانان

یک پایه سنتی شگفت انگیز است و می تواند یک فضای هنری باشد.

خرید یا ایجاد یک تخته دیواری، که در فضا صرفه جویی می کند. است.

خرید یا ساخت تخته سیاه دیواری

 نقاشی ایستاده کودکان

3. ایجاد فضا برای نقاشی

داشتن یک فضا برای نقاشی عالی است (این می تواند همان عدد 1، 2، یا 4 باشد)،  تنظیم کردن فعالیت های نقاشی را به صورت دوره ای مورد توجه قرار دهید.

از فضایی استفاده کنید که شلوغ شدن آن ذهن شما را ناراحت نکند و یا به راحتی قابل شستشو باشد (مانند آشپزخانه، اتاق ابزار، حیاط، گاراژ یا زیرزمین). یا به سادگی فعالیت نقاشی را بیرون از خانه ببرید.

اگر دوست دارید پارچه ای از پارچه یا روزنامه ها را به عنوان زیر انداز استفاده کنید تا رنگ روی آن بریزد.

اتاق هنر کودک

4. هنر را در خارج از منزل بیابید

از فضای خارج از منزل به عنوان یک فضای هنری استفاده کنید، مخصوصا در ماه های گرم. شما می توانید یک سه پایه را در خارج نصب کنید یا یک میز و صندلی را بیرون بیاورید. پاداش بودن در خارج از  از این است که شما کمتر در مورد فاکتور بهم ریختگی نگران هستید.

نقاشی کودک در فضای باز

5. از کیت هنر قابل حمل استفاده کنید

 یک جعبه هنر، جعبه، سبد و یا کیسه با یک پاکت کاغذی، شامل برخی از لوازم نقاشی، برچسب ها و غیره را نگه دارید. کیت هنر را در دسترس نگه دارید بنابراین کودک شما هر زمان که بخواهد می تواند آن را بردارد -هر زمان و هر کجا که او دوست دارد - چه در میز آشپزخانه، روی زمین، یا در ماشین.

کیت نقاشی کودک

 

6. یک استودیو هنری برای کودکان تنظیم کنید

من می دانم که  اگر یک اتاق اختصاصی برای  هنر داشته باشم خوش شانس هستم اما این مثل خانه ما بزرگ نیست (کمتر از 1000 فوت مربع). من فقط هنر و خلاقیت را در خانه به عنوان یک اولویت قرار دادم. اگر شما یک اتاق اضافی داشته باشید، آن را فضای هنری، صنایع دستی، خلاقیت، یادگیری و کاوش را در نظر بگیرید.

استودیوی هنر کودک 

یک اتاق هنری یک اتاق بازی عالی ایجاد می کند.

شگفت انگیز است که بتوانیم پروژه هنری ای را در فضای خوبی که توسط مصالح هنری احاطه شده و جایی برای خشک کردن و نمایش هنر است انجام دهیم.

استودیو هنر کودک 

تجهیز کردن فضای هنری کودکان شما

لوازم هنری که شما برای تجهیز فضای هنری فرزندتان انتخاب می کنید بستگی به سن، مرحله رشد، شخصیت، ترجیحات و میزان آرامش شما دارد.

 

به عنوان مثال، ممکن است  شما در دسترس کودک یک یا دو ساله  کاغذ، مداد شمعی، ماژیک، برچسب و گچ را قرار دهید. برای کودکان نوپا، ممکن است چسب، رنگ و برخی از مواد کلاژ (به خصوص دارای مخاطرات احتمالی) بالاتر قراردهید تا فقط تحت نظارت دقیق تر استفاده شود. همانطور که فرزند شما بزرگتر می شود، شما بیشتر و بیشتر وسایل را در دسترس او قرار می دهید تا آزادانه استفاده کند و او بیشتر درگیر انتخاب لوازم مورد علاقه خود در هنر شود.

 

لوازم هنری که باید مورد توجه قرار گیرند:

کاغذ ( یا چیزی مشابه برای نقاشی، کلاژ، دفتر نقاشی، مقوا یا بوم)

ابزار نقاشی (رنگ انگشتی؛ گواش؛ آبرنگ؛ مدادرنگی؛ پاستل روغنی؛ پالت)

وسایل کلاژ ( کاغذ رنگی؛ برچسب؛ دکمه؛ ماکارونی؛ چشم متحرک؛ پر؛ کاموا )

وسایل چاپ (استنپ جوهر؛ جوهر رنگی؛ مهر؛ لینو)

وسایل مجسمه سازی (چوب بستنی؛ خلال دندون؛ قطعه های چوبی)

وسایل مدل سازی ( گل رس؛ ابزار مدلسازی؛ غلطک)

سایر وسایل هنری (قیچی؛ چسب نواری؛ چسب مایع؛ قلمو؛ چسب های نواری رنگی)

 

 

به یاد داشته باشید که فضاهای اختصاصی هنری برای بچه ها به معنای فضای هنری ثابت برای بچه ها نیستند. بچه های شما دائما در حال تغییر و رشد هستند.

 

 

↓↓  لینک  دانلود و خرید پایین توضیحات  ↓↓ فرمت  فایل:  word    (قابل  ویرایش و آماده پرینت) تعداد  صفحات:13     قسمتی   از   متن   فایل   دانلودی : تعلیم و تربیت ؛ غایت هنر به نظر افلاطون نظمی مابعدالطبیعی و اخلاقی بر جهان حاکم است که فیلسوف باید آن را از طریق تفکر عقلانی کشف کند و هنر فقط هنگامی ارزش حقیقی دارد که این نظم را دقیقا نشان دهد یا به ما کمک کند که ...

برخی از روش های اطمینان از اینکه فضاهای هنری کودکان شما متناسب با رشد بچه های شما تغییر می کند:

-علاقمندی های جدید کودک را شامل شود

لوازم هنری جدید را اضافه کنید

چیزها را در اطراف جابجا کنید (سعی کنید که  سه پایه را در خارج از خانه قرار دهید یا میز هنری را نزدیک پنجره بگذارید)

با اطمینان از این که فضاهای هنری خود را با بچه های خود به اشتراک می گذارید، به شما کمک می کند که علاقه مند به ساخت هنر و کشف جهان در راه های خلاقانه باشید.

 

آیا بچه هایتان هنر را در یک مکان چند منظوره مانند میز آشپزخانه انجام می دهند یا فضای هنری اختصاصی خود را دارند ؟ یا هر دو؟