سن: 5 تا 8 سال، 8 تا 11 سال، 11 تا 14 سال
نویسنده: آندره مولدر
خلاصه:
هنرجویان و مربیان خواهند دید که چگونه یک دستورالعمل یکسان نتایج متفاوتی ایجاد می کند.
وسایل لازم:
کاغذ رنگی -رنگهای روشن
ماژیک با نوکهای نازک و ضخیم . میتوانید از مداد رنگی مداد شمعی یا پاستل نیز استفاده کنید
روش کار:
معلم یا مادر و پدر دستورالعمل را با صدای بلند برای دانشآموزان یا بچهها میگوید.
دانشآموزان هرچه را که میشنوند میکشند.
دانشآموزان باید برای گوش دادن دقیق به دستورالعملها تشویق شوند.
دانشآموزان نباید موقع انجام تمرین به کار بغل دستی خود نگاه کنند.
معلم میتواند از دستورالعمل زیر استفاده کند یا دستورالعمل خودش را بسازد:
دستورالعمل برای دانشآموزان کوچکتر:
- چهار خط صاف از یک سمت پی کاغذ به سمت دیگر بکشید.
- پنج دایره در مکان های دلخواه روی کاغذ خود بکشید.
- یک خط خمیده بکشید که از یک لبه یه کاغذ شروع میشه و هر جایی در میان کاغذ تمام میشه.
- دو تا از دایره ها را رنگ کنید هر رنگی که دوست دارید.
- سه ناحیه از کاغذ خود را هر طور که دوست دارید پر کنید با رنگ با هاشور زدن و خط خطی کردن و غیره
دستورالعمل برای دانشآموزان بزرگتر:
- چهار خط صاف از یک لبه کاغذ تا لبه دیگر آن رسم کنید
- دو خط صاف دیگر از یک لبه کاغذ خود تا لبه دیگر رسم کنید و خطوط تقاطع را ایجاد کنید.
- پنج دایره در هر اندازه و در هر جایی از کاغذ بکشید.
- دو خط موج دار بکشید که از یک لبه کاغذ شروع میشوند و جایی در وسط کاغذ تمام میشوند.
- سه دایره از پنج دایره را رنگ کنید.
- چهار ناحیه از کاغذ خود را آنطور که دوست دارید پر کنید.
وقتی که طراحیها کامل شد، دانشآموزان باید کار خود را امضاء کنند.
کارها باید در تابلوی نمایش در کلاس قرارداده شده و درباره آنها با هم صحبت کنید.
آیا طراحیها شبیه هم است؟ متفاوت است؟ چطور به هم شبیهاند؟از چه لحاظ با هم متفاوتند؟چرا؟
محصولات پیشنهادی