اصول عشق و منطق در مدیریت کلاس شامل اجتناب از درگیر شدن یا مشاجره با بچه ها، به تأخیر انداختن تنبیه، گذاشتن وقت کافی برای درک و پیدا کردن رفتاری که برای یک شرایط خاص مناسب است و بسیاری از ایده های عالی دیگر در مورد ارتباط و برخورد با دانش آموزان در کلاس درس است.

به عنوان یک مربی یا معلم چه چالش هایی برای نظم بخشیدن و مدیریت کلاس داشته اید؟

در این مقاله به یک روش موثر با عنوان بکار گیری عشق و منطق در کلاس درس می پردازیم. 

نکاتی درباره مدیریت کلاس هنر با استفاده از روش عشق و منطق.

روش های مدیریت کلاس

 

اصل عشق و منطق در مدیریت در کلاس درس برای معلمان و مربیان

زمانی  که من برای اولین بار با اصول روش عشق و منطق آشنا شدم ، بلافاصله سادگی و رویکرد معقول آن در مدیریت کلاس توجه من را جلب کرد. اگرچه چیزهای زیادی می توان در مورد فلسفه عشق و منطق روش های مدیریت کلاس گفت ، اما من معتقدم که این فلسفه در چهار اصل زیر گنجانده شده اند.

1. ایجاد روابط معنادار با دانش آموزان و هرجویان:

در روش های مدیریت در کلاس درس برای معلمان و مربیان، قدرتمندترین کاری که یک معلم می تواند برای مدیریت کلاس خود انجام دهد ، ایجاد رابطه معنادار با هر دانش آموز است. برای ایجاد رابطه معنادار با هنرجویان و دانش آموزان خود کارهای زیر را انجام دهید:

• به سرعت نام آنها را به خاطر بسپارید.

• درباره هر دانش آموز نکته ویژه ای پیدا کنید.

• به آنها توجه کرده و آنهارا تصدیق کنید.

• هر روز به آنها سلام کنید .

•لبخند را فراموش نکنید.

• صادق باشید.

• درمورد مواردی که ممکن است برایشان جالب باشد از آنها سوال کنید.

• در مدیریت کلاس از زبان بدن مثبت از جمله لمس امن و ملایم استفاده کنید (در آغوش گرفتن دانش آموزان کوچکتر ، تماس های مناسب با دانش آموزان بزرگتر). با پسران بزرگتر ، برای تایید و ایجاد حس نزدیکی به شانه های آن ها بزنید (مانند بازیکنان فوتبال ، البته این کار را آرام انجام می دهید).

• به دانش آموزان خود علاقه نشان دهید.

روش های مدیریت کلاس درس

2. چگونه یک کلاس منظم داشته باشیم : همدلی نشان دهید

همه ما اشتباه می کنیم. هنگامی که کودک ناامید شد ، یا صدمه دید ، با تأیید احساسات کودک ، همدلی به او نشان دهید. گفتن جملاتی مانند "این مسئله می تواند ناامیدکننده باشد". یا "تو ناراحت به نظر می آیی." به دانش آموزان نشان می دهد شما به احساس آنها اهمیت می دهید. این ها اظهارات همدلی است. بگذارید مثالی بزنم مثلا کودکی در حال دویدن در سالن مدرسه است می بینید که زمین می خورد و پوست پای او صدمه می بیند. به جای اینکه بگوییم ، "برای همین است که می گوییم نباید در سالن بدوید." می توانید بگویید ، "به نظر می رسد زانوی تو صدمه دیده است. بیا پیش پرستار برویم و از او بخواهیم نگاهی به پای تو بیندازد. " بعداً ، بعد از اینکه کودک وقت کرد تا عواقب عملکرد خود را بفهمد (دویدن در سالن) ، می توانید بگویید: "زانوی شما چطور است؟" (همدلی نشان دهید) "آیا به این فکر کرده اید که چه باید بکنید تا دوباره آسیب نبینید؟" اکثر بچه ها از قبل نتیجه کار خود را به خوبی فهمیده اند.

3. گزینه های پیشنهادی:

برای مدیریت کلاس هنگامی که کودکی در حال نشان دادن رفتاری است و شما می خواهید این رفتار را تغییر دهید ، گزینه های منطقی و معقول انتخاب کنید. با در نظر داشتن اصل همدلی ، درک کنید که کودک دانش آموز گاهی می تواند رفتاری از سر ناامیدی یا شیطنت نشان دهد. اگر دانش آموز فقط در حال بازی است ، از او بپرسید آیا می تواند این رفتار را تمام کند، آیا لازم است که به اتاق دیگر(یا آن طرف سالن) برود و آن بازی را ادامه دهد. انتخاب ها را منطقی و محب آمیز کنید. در روش عشق و منطق ، شما همیشه نباید انتخاب دهید. اگر رابطه محکمی شکل گرفته باشد ، می تواند به اندازه کافی پیوند بین شما و آن دانش آموز را محکم کند. در نتیجه می توانید از او بپرسید: "آیا این کار را برای من انجام می دهی؟... ممنون." و دور شوید –غالبا دانش آموز رعایت می کند. 

روش های مدیریت کلاس درس

- از جملات قابل اجرا استفاده کنید:

جمله قابل اجرا در مدیریت کلاس جمله ای است که شما واقعاً می توانید و باید آن را اجرا کنید. روش های اداره یک کلاس درس و اینکه چگونه یک کلاس منظم داشته باشیم همان کاری است که شما باید انجام دهید ، نه کاری که از دانش آموزان انتظار دارید انجام دهند. به عنوان مثال ، " قلم موهای خود را بردارید و رنگ زرد را پیدا کنید. ما درس را در ظرف 30 ثانیه شروع خواهیم کرد. " وقتی سی ثانیه تمام شد ، درس را شروع کنید و به دانش آموزانی که پیروی نکرده اند توجه کنید. به سمت آنها قدم بردارید اما آموزش را ادامه دهید. وقتی به آنها نزدیک می شوید ، اکثر دانش آموزان مشغول انجام وظیفه می شوند. گزاره قابل اجرا ، عبارتی است که می توانید آن را اجرا کنید. هیچ جمله ای را نگویید ، مگر اینکه واقعاً بتوانید آن را انجام دهید و همیشه آن را پیگیری کنید.

اصل عشق و منطق در مدیریت کلاس همچنین شامل اجتناب از درگیر شدن یا مشاجره با بچه ها ، به تأخیر انداختن تنبیه، گذاشتن وقت کافی برای درک و پیدا کردن رفتاری که برای یک شرایط خاص مناسب است و همچنین مهلتی که به دانش آموزان اجازه "فکر کردن" به عواقب رفتارش را می دهد و بسیاری از ایده های عالی دیگر در مورد ارتباط و برخورد با دانش آموزان در کلاس درس است. موارد فوق  قطعه های کوچکی از یک تصویر بسیار بزرگتر از روش مدیریت کلاس با عشق و منطق است.

مظالب تکمیلی زیر را حتما بخوانید:

چهار روش برای تمرین همدلی در کلاس درس

اهمیت آموزش هنر به کودکان

فیلم های آموزشی رایگان نقاشی و کاردستی