در این   مقاله 9 نکته و راهکار  برای چیدمان خلاقانه کلاس نقاشی کودک در کلاس نقاشی یا خانه آورده شده است.

فهرست:

درک فضای خلاق در چیدمان خلاقانه کلاس نقاشی کودک

9 ویژگی چیدمان خلاقانه کلاس نقاشی کودک

 

 

 لوازم نقاشی کودک

درک فضای خلاق در چیدمان خلاقانه کلاس نقاشی کودک

 

برای فهم  فضای خلاق ، یک تکه کاغذ و یک مداد تیز بردارید. در اتاق نشیمن خود راه بروید و تلاش کنید یک نامه بنویسید. مهم نیست به چه کسی فقط بنویسید.

آیا برای نوشتن مشکل دارید؟ مداد کاغذ را سوراخ می کند؟

روی شکم خود دراز بکشید .. شاید این کمک کند.

نه؟

خوب، همانطور که شما برای نوشتن نامه نیاز به فضا و مکان مناسب دارید فرزندان شما نیز برای انجام نقاشی کودک و یا کارهای هنری به آن نیاز دارند.

چیدمان کلاس نقاشی کودک

9 ویژگی چیدمان خلاقانه کلاس نقاشی کودک که باید رعایت کنید

برخی از مواردی که برای چیدمان خلاقانه کلاس نقاشی کودک باید به خاطر داشته باشید:

1-منطقه ای را در خانه یا آموزشگاه خود  به عنوان گوشه خلاقیت  تعیین کنید.

 شما مجبور نیستید یک تابلو یا چیز دیگری به این اسم روی دیوار آویزان کنید. فقط مطمئن شوید که جایی برای بچه های شما (و خود شما نیز) وجود دارد که می توانند در آرامش احساسات و درونیات خود را برون ریزی کنند.

در صورت امکان این منطقه را در مکانی قابل دسترس قرار دهید زیرا هرگز نمی دانید چه موقع این اشتیاق به سراغ کودک شما می رود و او را ترغیب به کار خلاقانه می کند. همانطور که شما همیشه احساس خلاقیت نمی کنید - فرزندانتان نیز همینطورند.

خوب ، می دانیم که شما در یک خانه 5000 متر مربعی زندگی نمی کنید و کلاس شما  مملو از چکمه ، کت ، قفسه کتاب و سطل آشغال است. نگران نباشید.

2-ساختار فضا را در نظر بگیرید.

 آیا متراژ مناسب دارد؟ آیا منبع نوری وجود دارد؟ منبع آب چطور؟ مکانی برای چیدمان وسایل نقاشی کودک؟ منطقه ای برای سالم نگه داشتن کارهای ناتمام نقاشی کودک و یا کاردستی آنها؟

3-میز کار در چیدمان خلاقانه کلاس نقاشی کودک مهم است.

در مدرسه میزها بسیار خوب عمل می کنند. در خانه ، میز آشپزخانه یا میزغذاخوری می توانند همان استفاده را داشته باشند. شما همیشه می توانید از میز های چوبی خود با یک سفره یکبار مصرف یا حتی یک پرده قدیمی محافظت کنید. مهمترین نگرانی داشتن فضایی است که بچه های شما می توانند در آن راحت جای گیرند و نقاشی کنند. اگر آنها مجبور باشند روی پنجه های خود بایستند تا به میز کار برسند؛ کنترل زیادی بر کاری که انجام می دهند نخواهند داشت. در خانه ، چند کوسن یا پالت چوبی برای کودکان خود بگیرید تا در صورت لزوم روی آنها بنشینند.

4-آیا لوازم نقاشی کودک در دسترس هستند؟

هنگامی که کودک شما به 3 سال رسید ، باید به انواع محدودی از مواد اولیه آموزش نقاشی کودک دسترسی داشته باشد. چیزهایی مانند مداد رنگی ، خودکار و کاغذ باید در جایی روی میز او نگه داری شود تا او بتواند وسایل خود را جمع کند، به میز خلاقیت برود و خلق کند.

اختصاص دادن کشویی در آشپزخانه یا دفتر کار ایده خوبی برای نگهداری لوازم نقاشی کودک است. شاید حتی یک کابینت کوچک برای نگه داری از مقوا.

5-سبدها نیز فضای خوبی برای نگه داری لوازم نقاشی کودک هستند زیرا می توانید داخل آن را ببینید.

برای نگه داری صحیح ماژیک ها ، مقداری گچ در جعبه کفش ریخته و ماژیک را در آن قرار دهید (درپوش به پایین) در حالی که گچ هنوز مرطوب است. بعد از اینکه گچ بست ، مکانی برای قرار دادن ماژیک خواهید داشت تا خشک نشوند. می تواند رنگ های روی درب با رنگ های ماژیک مطابقت داشته باشد. نکته مهم این است که دوام آنها 50٪ بیشتر از قبل خواهد بود.

6-ذخیره سازی و چیدمان خلاقانه کلاس نقاشی کودک

از قفسه کتاب به عنوان مکانی برای گذاشتن و خشک شدن آثار هنری مثل مجسمه ها تا قطعات مقوای بزرگ نقاشی کودک استفاده کنید. در کلاس از تابلوهای اعلانات ، راهروها ، پنجره ها و حتی سقف ها استفاده کنید. حتی می توانید مقداری بند رخت بزنید و نقاشی های مرطوب را سنجاق بزنید تا خشک شود.

 

دوره آموزش نقاشی کودک

7-سینک ندارید؟

سطل ها می توانند کمک خوبی در این شرایط برای شما باشند. چند سطل نه تنها برای پروژه های هنری – مانند آموزش نقاشی کودک و ساخت خمیر کاغذ ، بلکه همچنین برای شستن دست در پایان یک تجربه نقاشی می تواند  مفید باشید.

8-پنجره ندارید؟

حتی اگر نور طبیعی بهترین نوع نور باشد، یک چراغ رومیزی کوچک یا هر نوع چراغ سقفی این کار را انجام می دهد. تا زمانی که بچه های شما در تاریکی مجبور به کار نباشند نور چراغ کافی است.

9-منطقه نمایش پر اهمیت ترین نقطه در چیدمان خلاقانه کلاس نقاشی کودک

بسیار مهم است که هر دانش آموز و کودک در هر سال تحصیلی - و حتی در خانه - آثار هنری و نقاشی و کاردستی خود را به نمایش بگذارد. این باعث ایجاد انگیزه می شود و به بچه های شما نشان می دهد که واقعاً بیان آنها چقدر مهم است. نمایش کارها باعث افزایش عزت نفس می شود. امتحان کنید خواهید دید.

همراه با نمایش آثار نقاشی و کاردستی کودکان ، بحث درباره کارهای هنری کودکان مهم است. کافی نیست که بگویید "عالی است" و  نقاشی را روی یخچال بگذارید. درباره کار او سوال کنید ... گفتگو را ادامه دهید. کودک شما از حرف زدن و شنیدن درمورد خلاقیت خود هیجان زده خواهد شد.

موارد بالا را در رابطه با چیدمان خلاقانه کلاس نقاشی کودک به خاطر داشته باشید و اگر نکته ی ویژه ای به ذهن شما رسید یا از تجربیات خود به یاد آوردید با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط:

چرا بعضی از بچه ها هنگام نقاشی گریه می کنند؟

چگونه در رنگ آمیزی نقاشی کودکان همکاری کنیم؟

آموزش مهر زدن با میوه ها و سبزیجات

آموزش نقاشی کودک

طرح درس آموزش نقاشی

آموزش نقاشی به کودکان